Gościmy

Odwiedza nas 16 gości oraz 0 użytkowników.

Marzenia się spełniają!

Uczniowie z Margonina i Lipin odbyli fantastyczną wycieczkę do niezwykłej i kolorowej stolicy Wielkiej Brytanii. W Londynie zwiedzili wiele ciekawych miejsc, m.in. Pałac Buckingham, Muzeum Figur Woskowych, Muzeum Brytyjskie, Muzeum Historii Naturalnej, London Bridge, China Town, południk „0” na Greenwich. Był rejs Tamizą, lot nad Londynem (London Eye) oraz przejażdżka piętrowym autobusem. Nie obyło się bez możliwości sprawdzenia swoich umiejętności językowych podczas zakupów w Harrodsie czy świecie zabawek Hamley’s. Każdy dzień przyniósł moc niesamowitych wrażeń. Byliśmy zachwyceni, że zwiedzamy miejsca, które dotychczas znaliśmy z książek do j. angielskiego lub pocztówek. A wszystkiemu przyświecało słońce każdego dnia – pogoda angielska nas rozpieszczała.

Oprócz poznania nowych miejsc, był to czas praktycznej nauki języka i zabawy, a także zacieśniania przyjaźni oraz niezapomniana lekcja samodzielności. Niewątpliwie wyjazd ten rozbudził w nas apetyt na podróżowanie i zaszczepił chęć odkrywania nowych miejsc.

Wspomnienia Londyńskich wrażeń pozostaną na zawsze, bo … marzenia się spełniają.

Katarzyna Kado

Wycieczka krajoznawcza

W dniach 15-18 maja 2018r. odbyła się wycieczka krajoznawcza w Sudety i do Czech (Praga i Skalne Miasto – Turnov).

45 uczniów naszej szkoły aktywnie wypoczywało podziwiając piękne krajobrazy.

Wycieczkę rozpoczęliśmy w Szklarskiej Porębie od zwiedzania wodospadu Szklarki i Kamieńczyk. Następnie udaliśmy się do Leśnej Huty Szkła gdzie mogliśmy obserwować wytop różnych form szklanych oraz barwienia szkła w masie.

Na koniec pierwszego dnia wycieczki zwiedziliśmy Żelazny Tygiel Waloński – skansen średniowiecznych poszukiwaczy skarbów.

W drugim dniu wycieczki udaliśmy się do Czech – Pragi gdzie zwiedzanie rozpoczęliśmy od Muzeum Miniatur, a następnie podziwialiśmy Hradczany, Zamek Królewski z Katedrą, Ogrody Królewskie, Małą Stramę z kościołem św. Mikołaja, Most Karola, Stare Miasto oraz Nowe Miasto z placem św. Wacława. Dużym zainteresowaniem cieszyła się zmiana warty pod bramą praskiego Zamku na Hradczanach w pięknej Pradze. Po całodniowym pobycie w Czechach wróciliśmy do Karpacza.

W trzecim dniu również udaliśmy się do Czech gdzie pierwszym punktem naszego zwiedzania była Jaskinia Bożkovska. Następnie odbyliśmy wędrówkę po Czeskim Raju. A na koniec dnia podziwialiśmy Wodospad Mumlawy.

Po powrocie do Karpacza podziwialiśmy Skocznię Narciarską „Orlinek” oraz Kościółek Wang.

A wieczorem odpoczywaliśmy przy ognisku.

18 maja celem naszej wyprawy było zwiedzanie Karpacza: Muzeum Klocków Lego i Konsol Gier Video. Atrakcją był letni tor saneczkowy, który przysporzył wszystkim wiele radości.

Ostatnim punktem wycieczki było zwiedzanie przepięknego Ogrodu Japońskiego w Przysiece.

Opiekunowie: K. Kado, M Kasztelan, M. Połczyńska, A. Hoffmann.

A.H

Ekscytujący mecz

W poniedziałek 9 października 2017r. uczniowie naszej szkoły pojechali z opiekunami na mecz piłki nożnej do Grodziska Wielkopolskiego, w ramach Turnieju Ośmiu Narodów.

W turnieju bierze udział elita europejskich drużyn piłkarskich do lat 20. Uczniowie oglądali mecz Polska-Holandia, który zakończył się wygraną biało-czerwonych. Autorem jedynego gola był na początku drugiej części meczu Artur Siemaszko. Po zmianie wyniku meczu,  goście nie potrafili wykorzystać sytuacji strzeleckiej - oddać uderzenia w światło bramki. Polska w miarę spokojnie utrzymała prowadzenie, a nawet mogła je powiększyć.

Uczniowie byli bardzo zadowoleni i aktywnie dopingowali naszych piłkarzy.

P.K

Jesień w domu i w zagrodzie

5 października 2017r. uczniowie klasy II b, III a i III d wzięli udział w imprezie edukacyjnej pt.” Jesień w domu i w zagrodzie”, która odbyła się w Muzeum Kultury Ludowej w Osieku nad Notecią. W tym dniu dzieci zwiedzały różnego rodzaju chałupy i zagrody.  Mimo typowo jesiennej aury dzieci wzięły udział w pokazach:

- wykopków i sortowania ziemniaków,

- czyszczenia i mielenia ziarna,

-  produkcji syropu z buraków cukrowych,

- produkcji masła i serów,

kiszenia kapusty,

- produkcji kawy zbożowej.

Uczniowie mogli poznać również pracę kowala, garncarza, pszczelarza  oraz hafciarek. Nie obyło się również bez kupna różnego rodzaju pamiątek. Wycieczka była bardzo udana, wróciliśmy zadowoleni i pełni wrażeń.

K.P

Debaty oksfordzkie

„Artystom XXI wieku o wiele trudniej jest wejść do kanonu światowego”

Tak brzmiała jedna z tez na eliminacjach VI Mistrzostw Polski Debat Oksfordzkich organizowanych na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Dnia 11 marca 2018r. uczniowie Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Margoninie gościli na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Nasza Uczennica Klaudia Przybylska bezpośrednio zaangażowała się w ocenianie debat, pełniąc rolę sekretarza komisji. Pozostali uczniowie aktywnie przysłuchiwali się dyskusji dotyczących takich tez jak: „Po zakończonych negocjacjach z UE, wielka Brytania powinna przeprowadzić drugie referendum w sprawie Brexitu”, „Powinien obowiązywać zakaz wnoszenia telefonów komórkowych do sal lekcyjnych”, „W interesie Sanów Zjednoczonych Ameryki jest usunięcie Donalda Trumpa z urzędu prezydenta” „W Polsce w sprawach kryminalnych o zbrodnię powinna być wprowadzona ława przysięgłych”.

Obserwacja potyczek zespołów debatanckich miała na celu zapoznanie młodzieży z ideą debat oksfordzkich, zasadami mów retorycznych oraz „zdrowym” współzawodnictwem. Duże zainteresowanie debatami ze strony uczniów spowodowało, że w kwietniu, po raz kolejny będziemy uczestniczyć w VI Finale Mistrzostw Polski Debat Oksfordzkich.

Organizatorzy wyjazdu mają nadzieję, że w przyszłości uczniowie Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Margoninie, wzorem swoich starszych kolegów, będą chcieli aktywnie uczestniczyć w debatach.

W imieniu uczniów szkoły pragniemy podziękować Burmistrzowi Miasta i Gminy Margonin p. Januszowi Piechockiemu, który mając na uwadze dobro i edukację naszych dzieci, przekazał środki na realizację przedsięwzięcia.